اچیومنت ۵۶٪ بازی سازها نگران از دست دادن شغل خود هستند - شرکت آچومنت

۵۶٪ بازی سازها نگران از دست دادن شغل خود هستند

آخرین نظرسنجی وضعیت صنعت بازی از سوی GDC نشان می‌دهد که یک سوم توسعه دهندگان در ۱۲ ماه گذشته با موضوع تعدیل نیرو مواجه شده‌اند. 

GDC از ۳۰۰۰ توسعه دهنده مشغول در استودیوهای بزرگ و مستقل سوالاتی درباره شرایط کاری و تعدیل نیرو پرسیده بود. ۳۵٪ از جواب‌ها اشاره داشتند که استودیو آن‌ها با تعدیل نیرو روبه رو شده‌اند. ۱۷٪ از بازی سازها نیز یکی از هم تیمی‌های خود را از دست داده بودند و ۱۱٪ به اخراج در سایر بخش‌های استودیو اشاره کردند. 

تعدیل نیرو در استودیو بیشتر از هر دپارتمانی، بخش کنترل کیفیت را تحت تاثیر قرار داده و ۲۲٪ از شرکت کنندگان این نظرسنجی اعلام کرده‌اند که شخصا شغل خود را از دست داده‌اند. ۵۶٪ از این افراد نیز ترس دارند (۱۴٪ خیلی نگرانند، ۱۶٪ تاحدی نگراننند و ۲۶٪ کمی نگرانند) که در سال آینده شغل خود را از دست خواهند داد. 

استودیو بازی سازی

اما نظر خود بازی‌سازها درباره ادامه موج تعدیل نیرو چیست؟ بعضی از این افراد باور دارند که استودیوها در طول پاندمی ویروس کرونا بیش از حد بزرگ شدند و از طرف دیگر با توجه به افزایش هزینه‌های زندگی، بازیکنان پول کمتری خرج می‌کنند. با این وجود خیلی‌ها امیدوار هستند که نحوه توسعه بازی‌ها در آینده تغییر کند تا هزینه ساخت کاهش پیدا کند. 

شرکت‌هایی مثل مدیا مولکول، Codemasters، ایکس باکس، اپیک گیمز، سونی، سی دی رد پراجکت، یوبیسافت، رایت گیمز، Frontier Developments، بلیزارد، بایوور، تل‌تیل گیمز، Digital Extremes، آمازون و Digital Bros در یک سال گذشته خیلی‌ها را اخراج کرده‌اند. 


شاهزاده ایرانی جدید چطوری دوبله فارسی شد؟

۵۶٪ بازی سازها نگران از دست دادن شغل خود هستند - شرکت آچومنت

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 40 views بار دسته بندی : اخبار و مقالات تاريخ : 19 ژانویه 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.