اچیومنت گزارش روز اول رویداد میجور دوتا ۲ در بالی - شرکت آچومنت

روزهای گرم بالی با طولانی‌ترین رقابت دوتا ۲ آغاز شد

گزارش روز اول رویداد میجور دوتا ۲ در بالی

Bali Major 2023 به عنوان سومین رویداد بزرگ  Dota Pro Circuit در سال ۲۰۲۳ آغاز شده تا بهترین تیم‌های دوتا ۲ (Dota 2) به رقابت با هم بپردازند.

مقاومت حداکثری کوئست در مقابل گلادیاتورهای همیشه قهرمان

اندونزی با بازی دوتا ۲ در حال تجربه داغ‌ترین روزهای سال است و در نخستین روز دور گروهی از مسابقات بالی میجور ۲۰۲۳، شاهد رقابت بسیار نزدیکی بودیم. هیچ تیمی اجازه از دست دادن امتیاز را به خود نداد و رتبه‌بندی آن‌ها نشان دهنده سطح بالای رقابت‌ها است. 

در ۵ بازی از ۸ مسابقه گروه A، دو مسابقه با تساوی به پایان رسید و در گروه B نیز سه تساوی ثبت شد. در این میان رقابت‌های دوتا ۲ با به چالش کشیدن تیم لیکویید آغاز شد که یکی از مدعی‌های اصلی قهرمانی است. بنابراین در این گزارش بیشتر روی جزئیات رقابت شاپفای ریبلیون و تیم لیکویید می‌پردازیم.

دوتا ۲

رقابت برسر xp

از همان دقایق ابتدایی مشخص بود که کسب امتیاز برای هر دو ریبل‌ها و لیکویید چالش برانگیز بود. در لیکویید نیشا امبر، زای، اوندیگ، باکسی و موانسکی به ترتیب اسپریت، ویسج، اینسانیا، اسکاوارت میج و مدوسا را انتخ کردند. در تیم مقابل نیز فلی، سابر لایت هیروی، عابد، بازیکن چینی این تیم و سروانتی هم به ترتیب به سراغ بتریدر، انیگما، اسنپفایر، مورفلینگ و تکیس رفتند. 

اولین خون ریخته شده در این رقابت متعلق به زای بود که بتریدر را کشت. ولی مدیریت مناسب منابع در ریبل‌ها جواب داده و تا توان بالای هیروهای لیکوید را محدود کند. از این رو حذف چندین باره اسنپفایر هم کمکی به اهداف تهاجمی لیکویید نکرد و در نبردهای سنگین شاپفای کمترین میزان از دست دادن HP را داشتند. 

این روند در بازی دوم همچنان ادامه داشت و در نهایت شاپفای با گرفتن امتیاز بازی دوم، جایگاه خود را در جدول رقابت‌ها حفظ کرده و سرنوشت خود را در اختیار روزهای آتی رویداد سپرد. 

سایر تیم‌های گروه A

در نخستین رقابت‌های سایر تیم‌ها نیز توندا امتیاز اول بازی را در مقابل بیستکوست اخذ کرد، اما در نهایت بیستکوست موفق شد جایگاه خود در رده‌بندی گروه اول را حفظ کند. اسپریت نیز در مقابل تیم آستر مقاومت زیادی نشان داد و امتیاز بازی نخست را نیز به دست آورد. 

تیم آستر نسبت به سایر تیم‌های این گروه کاملا آماده در بالی حاضر شده و تا اینجای کار عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خودش نشان داد. بازی بعدی چندا رقابت نزدیکی نداشت و اینوکتوس طی بازی یک‌طرفه‌ اکسکریشن را شکست داد.

خون ریزی از بلید و ثبت رکورد طولانی‌ترین رقابت

مسابقات گروه B با رقابتی کوتاه بین بلید و کوست اسپرت آغاز شد، اما رقابت بین کوست و گلادیاتورها بیش از ۲ ساعت طول کشید به عنوان یکی از طولانی‌ترین رقابت‌ها تاریخ این مسابقات شناخته شد. کوئست توانست در ۱۳۶ دقیقه و ۴۰ ثانیه گامین‌ها را شکست داد. رکورد قبلی طولانی‌ترین رقابت متعلق به تیم‌های ناتوس و دیجیتال چائوس با زمان ۹۱ دقیقه بود.

دوتا ۲

 تیم آنتون دیراچیو شکردوف نیز به راحتی توانست‌ها با قهرمانان حریف کنار آمد و به آن‌ها برتری یافت. کوئست تلاش زیادی برای دفاع داشت، اما خیلی زود تمام پایگاه‌های آن‌ها نبود شد. تیم گلادیاتورها نیز دچار مشکل شد و تیم عمار ATF العساف در زمین بلند به خوبی دفاع کردند. پس از ۱۰۰ دقیقه تقریبا همه بازیکنان بیشتر از ۶ آرتیفکت، یک سطح حداکثر و یک بسته کامل طلا داشتند. 

تیم اسپریت با آستر و توندرا در روز اول بازی میجور به تساوی رسید و در حالی که ۹پاندا به گلادیاتورهای گایمن باخت. در نهایت روز اول با تساوی بین بت بوم و آژور ری به پایان رسید تا بلکلیست و اکسکریشن نشان دهند که کمترین شانس صعود را در گروه A دارند و در گروه B نیز این شرایط برای ۹ پاندا، بلید و اویل جنیوسز صدق می‌کند.

احتمالا به طور کلی رقابت برای صعود در گروه B بسیار حساس‌تر است. گایمینگ گلادیاتور با وجود فتح تمام تورنومنت‌های سال تا اینجای کار، اما به نظر می‌رسد که در بالی کار سخت‌تری نسبت به میجورهای قبلی در پیش داشته باشد.


آیس برگ: بازی هایی که رازهای ترسناکی دارن

گزارش روز اول رویداد میجور دوتا ۲ در بالی - شرکت آچومنت

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 79 views بار دسته بندی : اخبار و مقالات تاريخ : 30 ژوئن 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.