اچیومنت مایکروسافت می‌خواهد ویندوز را به طور کامل به فضای ابری منتقل کند - شرکت آچومنت

مایکروسافت می‌خواهد ویندوز را به طور کامل به فضای ابری منتقل کند

با وجود بسیاری از سرویس‌های فعال ابری که به شما اجازه می‌دهند موسیقی، فیلم و حتی بازی‌ها را تقریبا از هر دستگاه (یا مرورگری) استریم کنید، چرا نتوانیم همین کار را با سیستم عامل‌ها انجام دهیم؟ مایکروسافت با Windows 365 که دستگاه مجازی ویندوز مبتنی بر فضای ابری است و کسب‌وکارها را مورد هدف قرار داده، این حرکت را آغاز کرده است.

با ویندوز ۳۶۵، هر کاربر یک دستگاه مجازی سفارشی شده در اختیار دارد که در سرویس ویندوز میزبانی می‌شود. در فضای ابری می‌توان با استفاده از یک مرورگر وب یا یک برنامه در دستگاه‌های Windows و Mac به آن دسترسی داشت. حتی با پشتیبانی از دستگاه‌های iOS/iPadOS و Android، انعطاف‌پذیری بیشتری نیز فراهم می‌شود.

حال اگر مایکروسافت بخواهد قابلیت‌هایی را که در حال حاضر برای کسب‌وکارها ارائه می‌دهد، به ازای هر کاربر، به صورت ماهیانه، به مصرف‌کنندگان عمومی گسترش دهد، چه می‌شود؟ بر اساس اسناد داخلی که در جلسه دادگاه FTC فاش شده، این شرکت دقیقا به دنبال عملی کردن چنین روشی است.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Gungrave G.O.R.Eیدک‌کشی یک نام قدیمی یا بازگشت شکوهمندانه؟
بررسی بازی Gungrave G.O.R.E

مایکروسافت

آنطور The Verge گزارش کرده، یک کنفرانس داخلی مایکروسافت با عنوان «استراتژی‌ها و اولویت‌های زندگی مدرن» در مورد جاه‌طلبی‌های این شرکت برای «توانمندسازی افراد برای استفاده بهینه از زمان خود» سال پیش برگزار شده که در آن از خدمت‌رسانی به بیش از ۱.۵ میلیارد نفر در روز، در پلتفرم‌های نرم افزاری صحبت می‌کردند.

این کنفرانس که ژوئن ۲۰۲۲ برگزار شده، نشان می‌دهد یکی از اهداف بلندمدت مایکروسافت استفاده از بستری است که با ویندوز ۳۶۵ ایجاد کرده تا «سیستم عامل ویندوز را از فضای ابری به هر دستگاهی استریم کند». مایکروسافت می‌گوید با این تغییر، از «قدرت فضای ابری و مشتری برای فعال کردن خدمات بهبودیافته مبتنی بر هوش مصنوعی و فراگردی کامل تجربه دیجیتالی استفاده می‌کند».

ایده یک ویندوز کاملا مبتنی بر فضای ابری برای مصرف کنندگان ممکن است یک دهه پیش دور از ذهن به نظر می‌رسید، اما مایکروسافت مشتریان خود را به چنین انتقالی سوق داده است. Office یکی از برنامه‌های کاربردی بزرگ مایکروسافت است که از چندین دهه پیش در شرکت‌ها و خانه‌ها استفاده می‌شود.

مایکروسافت می‌خواهد ویندوز را به طور کامل به فضای ابری منتقل کند - شرکت آچومنت

با آفیس ۳۶۵، مایکروسافت از یک برنامه نرم افزاری یکپارچه که هر یک تا دو سال یک بار نسخه جدیدی از آن منتشر می‌شد، به مدل نرم افزار خدماتی (software-as-a-service) پیش رفت که در آن مشتریان اشتراک ماهانه یا سالانه برای دسترسی به برنامه‌های آفیس با پشتیبانی ابری مانند ورد، اکسل و پاورپوینت می‌پردازند.

این مدل اشتراکی به معنای درآمد قابل اتکا و مکرر در مقابل خرید یک‌باره است که مشتریان ممکن است سال‌ها بدون ارتقا آن را حفظ کنند. انتقال ویندوز به این مدل برای یک شرکت بزرگ مانند مایکروسافت که همیشه به دنبال اتخاذ راهکارهای هوشمندانه برای افزایش درآمد است، اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسید.

شاید یکی از اولین گام‌ها در ویندوز ۱۱ مایکروسافت در مدل ابری، Windows 365 Boot باشد. این ویژگی یک ماه پیش معرفی شد و به کاربران اجازه می‌دهد که مستقیما در یک نمونه رایانه ابری مبتنی بر Azure بدون ورود به سیستم محلی ویندوز ۱۱ خود بوت شوند. Windows 365 Boot در حال حاضر در نسخه ۲۲H2 Windows 11 موجود است.

مطلب پیشنهادی:اولین برنامه‌هایی که باید روی کامپیوتر گیمینگ خود نصب کنیدنصب بازی قدم اول نیست!
اولین برنامه‌هایی که باید روی کامپیوتر گیمینگ خود نصب کنید


ویجی‌لاگ پلاس: دادگاه ایکس باکس و استارفیلد انحصاری پلی استیشن؟!

بازی Call of Duty می‌تواند باعث کوچ ۲۰٪ از بازیکنان به ایکس باکس شود - شرکت آچومنت

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 83 views بار دسته بندی : اخبار و مقالات تاريخ : 28 ژوئن 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.