قفل DRM از شرکت دنوو بین پیسیبازان بسیار منفور است، با این وجود بتسدا قصد دارد که از آن در دو بازی ردفال (Redfall) و Ghostwire: Tokyo استفاده کند.
شایعات به این اشاره داشتند که Redfall هنگام لانچ از قفل DRM استفاده میکند و اکنون بتسدا این موضوع را تایید کرده است. لانچ ردفال به صورت کلی حاشیههای بسیاری داشته و نیاز به اتصال دائم به اینترنت نیز انتقادات زیادی را به کمپانی وارد کرد. استفاده از این قفل کار پیسیبازان را سختتر میکند و میتواند روی تجربه آنها تاثیر منفی داشته باشد.
مطلب پیشنهادی:رم DDR5 چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟نسل جدید حافظههای موقت هنوز گران و محدودند
این شرکت همچنین تصمیم گرفته که بازی Ghostwire: Tokyo را پس از یک سال به این قفل مجهز کند. بنابر گزارش Dark Side of Gaming، آپدیت جدید بازی علاوه بر مد روگ لایک، قابلیتها و مراحل داستانی جدید، DRM را نیز به گوست وایر توکیو اضافه میکند. با توجه به شرایط بدون شک استارفیلد نیز هنگام عرضه از DRM استفاده خواهد کرد.
در Redfall بازیکنان مقابل خونآشامهایی قرار میگیرند که شهر جزیره ردفال را تسخیر کردهاند. داستان بازی نیز از دید شخصیتی که انتخاب کردهاید روایت میشود و ترکیب مختلف دو شخصیت میتواند روی روایت آن تاثیرگذار باشد. به طرفداران مطالعه مقاله «چرا Redfall نسبت به دیگر بازیهای استودیو آرکین اثری متفاوت است؟» را پیشنهاد میکنیم.
بازی Redfall در تاریخ ۲ می (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲) برای ایکس باکس سری ایکس و پیسی به همراه سرویس گیم پس عرضه خواهد شد.
مطلب پیشنهادی:بررسی کامپیوتر گیمینگ استیم دکبا پیسی گیمینگ همراه ولو آشنا شوید
ویجیلاگ پلاس: کنسل شدن ای تیری و معرفی کانتر استرایک