اچیومنت شایعه: قیمت پردازنده‌های گرافیکی انویدیا و AMD به زودی کاهش خواهد یافت - شرکت آچومنت

شایعه: قیمت پردازنده‌های گرافیکی انویدیا و AMD به زودی کاهش خواهد یافت

بازار پردازنده‌های گرافیکی در چند سال گذشته بسیار بحث‌برانگیز بوده است. باید اقرار کرد که عرضه نسل سری ۳۰ انویدیا و سری ۵۰۰۰ و ۶۰۰۰ شرکت AMD، برای بازار بازی‌های پی‌سی عذاب‌آور بود.

عرضه محدود به دلیل وقوع همه‌گیری کرونا و محدودیت‌های حمل و نقل، تقاضای بالای بازار کریپتو، افزایش سرسام‌آور قیمت‌های پس از فروش و حضور دلالان حریص بازار سیاه، بسیاری از گیمرها را از ارتقاء رایانه شخصی خود باز داشت اما ممکن است به زودی پاداش صبر خود را دریافت کنند.

مطلب پیشنهادی:راهنمای نام گذاری کارت گرافیک‌های AMDجدیدترین شیوه نام‌گذاری کارت گرافیک ای‌ام‌دی (AMD) را بشناسید
راهنمای نام گذاری کارت گرافیک‌های AMD

گزارش جدیدی از MyDrivers ادعا می‌کند که هر دو پردازنده گرافیکی Nvidia و AMD ممکن است قیمت‌های خود را کاهش دهند زیرا سازندگان به دنبال فروش موجودی انبار خود هستند.

این دو کمپانی که تا حد امکان از کاهش قیمت کارت‌های گرافیک اجتناب کردند، به تازگی متوجه شدند موجودی آن‌ها به مقدار دلخواه به فروش نمی‌رود. به این ترتیب، موجی از کاهش قیمت‌ها برای پردازنده‌های گرافیکی در راه است.

از آنجایی که این اقدام، موجودی حال حاضر را مورد هدف قرار می‌دهد و نه تحویل‌های آتی، گیمرهای پی‌سی نیز نیازی به صبر کردن طولانی برای کاهش قیمت‌ها نخواهند داشت. گفته شده این برنامه آزمایشی در ماه سپتامبر آغاز می‌شود، بنابراین تا چند هفته دیگر شاهد ریزش قیمت‌ها خواهیم بود.

در مورد اینکه چه مدل‌های گرافیکی خاصی با کاهش قیمت مواجه خواهند شد و کاهش قیمت‌ها در چه حد خواهند بود، هیچ جزئیاتی ارائه نشده است. تنها گفته شده که کاهش قیمت‌ها از سوی AIB‌ها، یعنی شرکت‌هایی مانند EVGA، MSI، گیگابایت و ایسوس صورت می‌گیرد.

انویدیا

انویدیا و AMD از شرکای خود خواسته‌اند تا برای آماده سازی عرضه نسل بعدی پردازنده‌های گرافیکی، موجودی کنونی خود را به فروش برسانند. بدیهی است که فروش کارت‌های سری ۳۰ در حال حاضر بسیار ساده‌تر از فروش آن‌ها پس از عرضه کارت‌های سری ۴۰ است که باید با قیمت بسیار ارزان‌تری به فروش برسند.

کسانی که به دنبال ارتقاء پردازنده‌های گرافیکی خود هستند، ممکن است حتی با وجود شایعه کاهش قیمت در ماه سپتامبر، علاقه داشته باشند که صبر پیشه کنند. هر دو کارت گرافیک سری ۴۰ جیفورس انویدیا و سری Radeon 7000 AMD قرار است اواخر سال میلادی و شاید حتی در ماه اکتبر عرضه شوند.

در اخبار مرتبط خواندیم که احتمال دارد عرضه کارت‌های ۴۰۷۰ و ۴۰۸۰ تاخیر خورده باشد.

مطلب پیشنهادی:برای بازی کردن چه مقدار حافظه ویدئویی یا VRAM نیاز داریم؟از حافظه ویدئویی کارت گرافیک غافل نشوید
برای بازی کردن چه مقدار حافظه ویدئویی یا VRAM نیاز داریم؟


ولاگ گیمزکام #۳ – با حال و هوای نمایشگاه بیشتر آشنا بشین

تماشای ولاگ گیمزکام ۲۰۲۲ از کانال یوتیوب شرکت آچومنت

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 84 views بار دسته بندی : اخبار و مقالات تاريخ : 29 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.