اچیومنت سونی نگران است که Xbox پس از قرارداد اکتیویژن، از پلی استیشن پیشی بگیرد - شرکت آچومنت

به لطف ارزش استراتژیک باورنکردنی اکتیویژن بلیزارد

سونی نگران است که Xbox پس از قرارداد اکتیویژن، از پلی استیشن پیشی بگیرد

پیشنهاد خرید ۶۹ میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت قبل از نهایی شدن در ماه اکتبر، یک دوره طولانی تقریبا دو ساله را طی کرد و در طول این فرآیند، سونی به طور واضح ابراز کرد که نمی‌خواهد این معامله صورت بگیرد.

بنابراین جای تعجب ندارد اسناد داخلی سونی که به تازگی فاش شده (از طریق Reddit) میزان نگرانی این شرکت را در مورد خرید بزرگ فاش کرده است.

این اسناد که از هک باج‌افزار در مقیاس عظیم به دست آمده، شامل اسلایدهایی از یک ارائه داخلی است که در آن سونی ابراز نگرانی می‌کند که با خرید اکتیویژن بلیزارد، مایکروسافت بتواند از پلی‌ استیشن پیشی بگیرد. آن هم به لطف «ارزش استراتژیک باورنکردنی شرکت مورد بحث که بازی‌های لایو سرویس، تلفن همراه و ویترین فروشگاه رایانه‌های شخصی» را ارائه خواهد کرد.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Starfieldجایی میان ستاره‌ها
بررسی بازی Starfield

در اسلایدها، سونی به Game Pass و Call of Duty توجه خاصی دارد و به تهدید انحصاری شدن این فرنچایز برای Xbox در سال ۲۰۲۷ اشاره می‌کند.

به احتمال زیاد اسلایدها قدیمی هستند و به قراردادی اشاره می‌کند که مایکروسافت در ابتدا برای ادامه انتشار بازی‌های Call of Duty در پلی استیشن در آینده ارائه کرده بود که در سال ۲۰۲۷ تمام می‌شد. اگرچه این قرارداد رد شد و سونی و مایکروسافت در نهایت یک قرارداد ۱۰ ساله امضا کردند.

با این وجود، در اسلایدهای فاش شده، سونی نسبت به تغییر مخاطبان Call of Duty از پلی استیشن به ایکس باکس، «با زمان بندی و تفاوت‌های درون برنامه‌ای به عنوان سلاح‌هایی که می‌تواند توسط مایکروسافت استفاده شود» ابراز نگرانی کرد. ضمن اینکه به اکوسیستم اشتراکی «جامع» مایکروسافت Game Pass نیز اشاره دارد که در ترکیب با محتوای انحصاری، می‌تواند «تهدیدی عظیم» برای پلی‌ استیشن پلاس ایجاد کند.

سونی نگران است که Xbox پس از قرارداد اکتیویژن، از پلی استیشن پیشی بگیرد - شرکت آچومنت

این واقعیت که احتمال دارد مایکروسافت شروع به انتشار همزمان بازی‌های Activision Blizzard در گیم پس کند و همینطور تلاش‌های مداوم این شرکت برای ایجاد یک فروشگاه Xbox در دستگاه‌های تلفن همراه که رقیب فروشگاه‌های موبایل اپل و گوگل خواهد بود نیز مطرح شده است.

سونی بیان می‌کند که ستون‌های آن‌ها در این زمینه‌ها «بسیار قدیمی بوده و از رقابت باز مانده» و این شرکت در عوض قصد دارد به تمرکز بر روی مدل نرم‌افزار پرمیوم خود به عنوان «رویکرد مرکزی» ادامه دهد.

نشت اخیر باج افزار Insomniac چندین جزئیات محرمانه دیگر را فاش کرده، از جمله عناوین اعلام نشده‌ای که برای چند سال آینده برنامه‌ریزی شده‌اند. این شامل چندین بازی X-Men (از جمله Marvel’s Wolverine)، عناوین جدید Spider-Man (از جمله اسپین آف Venom)، یک بازی جدید Ratchet & Clank و یک آی‌پی جدید است.

مطلب پیشنهادی:کوییز ۲۹ شرکت آچومنت؛ چقدر با اسپایدرمن آشنا هستید؟ (قسمت ۲)یور فرندلی نیبرهود اسپایدرمن!
کوییز ۲۹ شرکت آچومنت؛ چقدر با اسپایدرمن آشنا هستید؟ (قسمت ۲)


کنسل شدن لست آو آس فکشنز و بدترین بازی سال ؟! | ویجی‌لاگ پلاس

خالق بازی God of War نسخه‌های جدید این سری را دوست ندارد - شرکت آچومنت

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 27 views بار دسته بندی : اخبار و مقالات تاريخ : 20 دسامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.