اچیومنت سازندگان شبیه‌ساز Yuzu غرامتی ۲.۴ میلیون دلاری به نینتندو پرداخت خواهند کرد - شرکت آچومنت

شبیه‌ساز نینتندو سوییچ به پایان راه خود رسید

سازندگان شبیه‌ساز Yuzu غرامتی ۲.۴ میلیون دلاری به نینتندو پرداخت خواهند کرد

پس از اینکه نینتندو هفته گذشته برنامه خود برای شکایت از سازندگان شبیه‌ساز Yuzu را اعلام کرد، اکنون کمپانی Tropic Haze جهت پرداخت ۲.۴ میلیون دلار غرامت با این شرکت به توافق رسیده است. متاسفانه این توافق بدین معناست که توسعه شبیه‌ساز سوییچ Yuzu برای همیشه متوقف خواهد شد.

نینتندو هفته گذشته با این استدلال که شبیه‌ساز Yuzu مسیر را برای پایرت کردن بازی‌های سوییچ و دور زدن سیستم‌های امنیتی این کنسول باز می‌کند، از سازنده آن یعنی Tropic Haze شکایت کرد. نینتندو در آمار خود برای مراجع قضایی ادعا کرده بود که این شبیه‌ساز باعث شده بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom پیش از انتشار رسمی، یک میلیون بار پایرت شود.

مطلب پیشنهادی:چجوری تمام بازی‌ها رو با کامپیوتر تجربه کنیم؟ حتی زلدا و گاد آو وار [تماشا کنید]قدرت جذاب شبیه‌سازها
چجوری تمام بازی‌ها رو با کامپیوتر تجربه کنیم؟ حتی زلدا و گاد آو وار [تماشا کنید]

در نهایت تراپیک هیز تصمیم گرفت از کشاندن کار به دادگاه جلوگیری کند و با نینتندو روی غرامت ۲.۴ میلیون دلاری به توافق رسید. اما نینتندو صرفا به دریافت یک غرامت راضی نبود، بلکه قصد داشت Yuzu را به‌طور کل از زمین محو کند. متاسفانه آن‌ها به خواسته خود رسیدند.

سازندگان شبیه‌ساز Yuzu غرامتی ۲.۴ میلیون دلاری به نینتندو پرداخت خواهند کرد - شرکت آچومنت

در نتیجه این توافق، توسعه و انتشار Yuzu به‌طور کل لغو، وبسایت آن بسته و حتی سرویس‌های دیگر آن همچون شبیه‌ساز Citra برای کنسول ۳DS برای همیشه متوقف خواهند شد. این شرکت حتی دیگر اجازه ندارد خدمات یا شرکت‌هایی که مخصوص شبیه‌سازی بازی‌های نینتندو باشند راه‌اندازی کند. Tropic Haze در بیانیه‌ای این اتفاقات را تایید و اعلام کرد که فورا تمام سرویس‌های خود را قطع خواهد کرد.

شبیه‌ساز Yuzu که اولین بار در سال ۲۰۱۸ در دسترس قرار گرفت، یک شبیه‌ساز برای نینتندو سوییچ بود که با C++ نوشته شده بود و کد آن کاملا در دسترس عموم قرار داشت. این امولیتور انتخاب محبوبی برای بازیکنان بود که بازی‌های سوییچ را روی دستگاه‌های دیگری همچون استیم دک تجربه کنند.

با اینکه نمی‌توان انکار کرد که Yuzu جهت پایرت کردن بازی‌های سوییچ نیز مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما این اتفاق قطعا ضربه بزرگی به فضای شبیه‌سازی وارد می‌کند و باعث می‌شود نگرانی‌های که مردم بابت حفظ و ماندگاری بازی‌ها دارند دوباره مطرح شوند.

مطلب پیشنهادی:چگونه‌ بازی‌های نینتندو سوییچ را روی اندروید اجرا کنیم؟اجرای بازی‌های کنسولی مثل اسکایریم روی موبایل!
چگونه‌ بازی‌های نینتندو سوییچ را روی اندروید اجرا کنیم؟


ایکس باکس و ۱۰ شکست بزرگ

تریلر جدیدی از انیمیشن Garfield با صداپیشگی کریس پرت منتشر شد [تماشا کنید] - شرکت آچومنت

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 20 views بار دسته بندی : اخبار و مقالات تاريخ : 5 مارس 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.