چند سال پیش شاهد افزایش قیمت ویدئو گیم از ۶۰ به ۷۰ دلار بودیم، ولی مدیرعامل تیکتو (ناشر GTA 6) روش دیگر برای ارزشگذاری بازیها در نظر دارد.
استراوس زلنیک باور دارد که مدت زمان گیمپلی یک بازی، روش مناسبی برای تشخیص ارزش آن است. از این رو هرچه یک بازی طولانیتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر میشود. خیلی از بازیکنان نیز با این ایده موافق هستند، مخصوصا وقتی یک بازی AAA خیلی کوتاه باشد ارزش آن کمتر از یک بازی نقشآفرینی جهان باز بزرگ است.
مطلب پیشنهادی:چگونه در Red Dead Redemption 2 یک هوش مصنوعی را نابود کنیم؟هوشوارهها را در همان غرب وحشی چال کنیم
البته زلنیک قصد دارد از این ایده برای افزایش قیمت بازیهای تیکتو استفاده کند، مخصوصا که عناوین آنها همیشه بزرگ و بسیار وسیع هستند. به عنوان مثال GTA 5 بیش از یک دهه است که توسط بازیکنان تجربه میشود و Red Dead Redemption 2 نزدیک ۱۰۰ ساعت گیمپلی دارد. از این رو استراوس زلنیک باور دارد که بازیهای تیکتو قیمت بسیار بسیار پایینی دارند.
در واقع زلنیک میخواد بازیهای بزرگتر قیمت بیشتری داشته باشند، نه که بازیهای کوچکتر ارزانتر باشند. البته همه بازیکنان با این ایده موافق نیستند و طول یک بازی را معیار درستی برای سنجش ارزش آن نمیدانند. از طرف دیگر عناوینی که بین ۵ تا ۱۵ ساعت گیمپلی دارند، برای خیلی از بازیکنان ایدهآل هستند.
راکستار و تیکتو در حال حاضر روی بازی GTA 6 کار میکنند که یکی از مورد انتظارترین عناوین تاریخ است و ماه آینده میلادی شاهد انتشار نخستین تریلر آن خواهیم بود.
مطلب پیشنهادی:راهنمای تمام کدهای تقلب GTA San Andreas برای اندرویدبیقانونی در لوس سانتوس
از جیتیای ۶ «قبل از اولین تریلرش» چی میدونیم؟