اچیومنت تاریخ عرضه شبیه‌ساز مسابقات استقامت لمانز مشخص شد - شرکت آچومنت

تاریخ عرضه شبیه‌ساز مسابقات استقامت لمانز مشخص شد

شکی نیست که اگر بخواهیم سطح بالاتر از مسابقات فرمولاوان را برای پیدا کردن بهترین ابزارهای حرکت بشر روی زمین و راننده آنها را پیدا کنیم، باید به سراغ استقامت ۲۴ ساعته و علل خصوص لمانز برویم. باوجود اینکه باورش سخت به نظر می‌رسد اما حدود یک صد سال است که خودروها را در چالش ۲۴ ساعته قرار می‌دهند تا متوجه بشوند کدام ساختار مستحکم‌تر و راننده‌های صبورتری دارد. شبیه‌ساز لمانز التیمیت «لمانز آلتیمیت» به عنوان اولین اجرا کننده اختصاصی مسابقات این رویدادها در خارج از فضای حقیقی، قرار بود که تا یک ماه آینده خبرهای مهمی از آن منتشر شود و حالا با انتشار تیزر جدیدی از این شبیه‌ساز متوجه شدیم که باید تا ابتدای اسفند (۲۰ فوریه) برای عرضه نسخه اولیه آن صبر کنیم.

لمانز آلتیمیت

وعده‌ای برای تجربه لمانز

نخستین بار سال ۲۰۲۱ بود که مجموعه استودیوهای موتوراسپرت گیم «Motorsport Games» در حال کار روی یک عنوان جدید براساس لمانز است. از آن زمان تاکنون این پروژه با سکوت خبری پیش رفته است. اما در خرداد ‍۱۴۰۱ (ژوئن ۲۰۲۳) استویدیو سازنده بازی لمانز آلتیمیت را به عنوان بازی رسمی WEC 2023 معرفی کرد. به این ترتیب، لمانز آلتیمیت شامل تمام رانندگان، تیم‌ها و پیست‌های مسابقات قهرمانی استقامت جهانی ۲۰۲۳ خواهند بود. توسعه توسط استودیو ۳۹۷ انجام می‌شود که تا پیش از این پروژه rFactor 2 را تکمیل کرده بود. بازی جدید لمانز همچنین دارای «فیزیک پیشرفته» از آرفکتور ۲ برای تجربه رانندگی معتبر است. با انتشار تیزر جدید در هفته گذشته حالا علاوه‌بر زمان انتشار،‌ برخی از جزئیات دیگر را هم می‌دانیم. این تریلر که با انجین آرفکتور ۲ ساخته شده، تویوتا GR010، فراری ۴۸۸ GTE، پژو ۹X8 و هایپرکارهای پورشه ۹۶۳ لمانز را به نمایش می‌گذارد. ظاهرا استودیو ۳۹۷ قصد دارد به‌جای نسخه‌های سالانه، لمانز آلتیمیت را «به‌طور مستمر تکامل دهد» و به‌روزرسانی‌های محتوا محور برای این شبیه‌ساز نیز برای عرضه در نیمه ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است. استودیو موتوراسپرت گیمز اعلام کرد که قصد دارد بازی رسمی مسابقات قهرمانی جهانی استقامت، چیزی بیشتر از یک بازی سالیانه عمر داشته باشد.

لمانز آلتیمیت

گیم پلی

استودیو ۳۹۷ هنوز هیچ اطلاعات رسمی از گیم پلی را فاش نکرده است. با این حال، هنگامی که در حال نمایش پیست سارته «Circuit de la Sarthe» فیلم در لحظه‌ای خارج از صفحه نمایش لمانز آلتیمیت را به صورت آنلاین نشان داد. این کلیپ کوتاه ۹ ثانیه‌ای که در توییتر به اشتراک گذاشته شده است، اولین نگاه به مسابقات شبانه در لمانز آلتیمیت از نمای داخل خودرو را به ما می‌دهد. از این فیلم، تصاویر و فیزیک رانندگی بر اساس آرفکتور ۲ با HUD بازطراحی شده را می‌بینیم.

خودروها و رانندگان

سال ۲۰۲۱ شاهد معرفی کلاس جدید هایپرکار برای مسابقات WEC بودیم که باعث شد فراری پس از چندین سال قهرمان این مسابقات شود. برای اولین بار در یک بازی مسابقه‌ای، می‌توانید پیست کامل لمانز و دایتونا را با استفاده از تویوتا، فراری، پورشه، کادیلاک، پژو، گلیکنهاوس و وانوال که برای حضور در این کلاس جدید طراحی شده‌اند را امتحان کنید. خودروهای GTE فصل WEC 2023 از برندهایی مانند استون مارتین، کوروت، فراری و پورشه و همچنین خودروهای کلاس LMP2 نیز در این شبیه‌ساز حضور خواهند داشت. قهرمانان سابق مانند مایکل کریستنسن، برندون هارتلی، سباستین بومی و آندره لوترر ترکیب رانندگان را تشکیل خواهند داد. خودروهایی که در لمانز آلتیمیت به نمایش گذاشته شده اند عبارتند از فراری ۴۸۸ GTE Evo، اورکا  ۰۷ Gibson، پژو  ۹X8، پورشه ۹۶۳ LMDh و تویوتا  GR010 هستند. چیزی که در مورد مسابقات WEC منحصر به فرد می‌دانیم این است که هر رویداد دارای چندین کلاس است.

لمانز آلتیمیت

دوم دوهان «Dom Duhan» رئیس استودیو ۳۹۷ گفت: «ما با خودروسازان همکاری کردیم تا سطح کاملی از داده‌ها را برای حضور خودروها در اختیار ما قرار دهند. فراتر از این، ما بازخورد مستقیمی از مهندسان و تیم‌ها داریم تا احساسشان را ثابت کنیم.» اگرچه لمانز آلتیمیت با انجین مشابه آرفکتور ۲ کار می‌کند، اما استودیو ۳۹۷ وعده داده که خودروها سطوح بالاتری از جزئیات را نشان دهند و خاک به تدریج روی بدنه و پنجره‌ها نشست داشته باشد. میرزا روستموویچ از استودیو ۳۹۷ گفت: «ما کارهایی را انجام می‌دهیم که در شبیه‌سازهای دیگر دیده نشده است. ما این خودروها را می‌شناسیم؛ هیچ کدام از آنها رنگ آمیزی نشده اند، زیرا سطح آنها فیبر کربنی و کولار با روکش‌هایی از برچسب‌ها هستند. به همین دلیل از سطح جدیدی استفاده کردیم که ظاهر و حس انتقال داده شده بسیار شبیه به ساختار اصلی باشد.

لمانز آلتیمیت

پیست‌ها

علاوه بر ماشین‌ها و رانندگان، لمانز آلتیمیت شامل تمام مسیرهای فصل ۲۰۲۳ می‌شود. این بدان معناست که هفت پیست وجود خواهد داشت که همه آنها برای گیمرهای خودروباز آشنا هستند. این پیست‌ها شامل سبرینگ «Sebring» آمریکا، پورتیمائو « Portimao » از پرتغال، سپا فرانکوشامپ «spa francorchamps» از بلژیک، لمازن یا لومانز « Le Mans» از فرانسه، مونزا « Monza » از ایتالیا، فوجی « Fuji » از ژاپن و در نهایت سخیر « Sakhir » از بحرین. این هفت مسابقه در سه قاره رخ می‌دهد. طول هر کدام حداقل هزار کیلومتر یا شش ساعت است که ۲۴ ساعت لمانز معتبرترین آنهاست. لومانز از کل این سری مهم‌تر به حساب می‌آید و امسال صدمین سالگرد خود را جشن می‌گیرد. به همین دلیل است که موتوراسپرت گیم قصد داشت این شبیه‌ساز را امسال معرفی کند. برخی از پیست‌ها از آرفکتور ۲ منتقل می‌شوند و برای لمانز آلتیمیت به‌روز می‌شوند، اما برای طراحی پیست پورتیمائو و فوجی قرار است فناوری اسکن لیزری استفاده شود.

لمانز آلتیمیت

لمانزهای دو یا چند نفره

بازی چند نفره آنلاین توسط پلتفرم آنلاین جدید ریس کنترل RaceControl برای تجربه «چند نفره تعاملی» ارائه می‌شود. این بخش هم مسابقات رقابتی و معمولی و هم امکان میزبانی رقابت‌های خصوصی را فراهم می‌کند. به لطف حالت مسابقه ناهمزمان co-op، بازیکنان می‌توانند در مسابقات استقامت آنلاین در زمان‌های برنامه‌ریزی شده‌ای که مناسب هر بازیکن در مناطق زمانی مختلف است، رقابت کنند. از سال ۲۰۲۰ که آرفکتور ۲ میزبانی سری مسابقات مجازی لمانز را آغاز کرد، این رقابت‌ها بر‌اساس استانداردهای هر کسی به عنوان یک فعالیت ورزشی عظیم به حساب می‌آمد. پس از اینکه رویداد فاجعه بار امسال با حضور مکس ورشتپن برگزار شد، این احتمال وجود دارد که در سال‌های آتی نظم بیشتری برای برگذاری برقرار باشد.

لمانز آلتیمیت

حضور لمانز در کنسول‌‌ها؟

لمانز آلتیمیت در ابتدا فقط برای رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. چراکه rFactor 2 نیز فقط برای رایانه شخصی است. با این حال، موتوراسپرت گیم احتمال عرضه کنسول لمانز آلتیمیت در آینده را رد نمی‌کند. ناشر در حال حاضر در حال ارزیابی زمان مناسب برای انتشار لمانز آلتیمیت بر روی کنسول‌های PS5 و Xbox است و اضافه می‌کند که «عملکرد ماشین‌های نسل فعلی این امکان را فراهم می‌سازد» با این حال، انتظار نداریم لمانز آلتیمیت تا سال ۲۰۲۵ برای کنسول‌ها عرضه شود. فروش رایانه‌های شخصی لمانز آلتیمیت ممکن است سرنوشت را روی کنسول‌ها نیز تعیین کند. دوم دوهان رئیس استودیو ۲۹۷ در وبلاگ توسعه‌دهند گفت: «تمرکز ما در این مرحله روی رایانه شخصی است، می‌دانیم که پی‌سی به طور سنتی تنها پلتفرمی بوده که می‌توانند انجین فیزیک ما را تا حد زیادی بدون مشکل اجرا کنند، با این حال، آخرین نسل کنسول‌ها نیز می‌توانند اکنون این کار را انجام دهد. ما نظرات زیادی در مورد عرضه روی کنسول داشته‌ایم و بسته به عملکرد بازی، می‌تواند در حد یک گزینه برای مراحل بعدی توسعه باشد.»

بیشتر بخوانید:

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 27 views بار دسته بندی : اخبار و مقالات تاريخ : 12 نوامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.