اچیومنت ایکس باکس برای اولین بار در تاریخ می‌تواند پلی استیشن را شکست دهد - شرکت آچومنت

ایکس باکس برای اولین بار در تاریخ می‌تواند پلی استیشن را شکست دهد

گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت می‌تواند به ایکس باکس کمک کند تا نسبت به سونی درآمد بیشتری در صنعت ویدئو گیم داشته باشد. 

در واقع Newzoo اعلام کرده که اگر این خرید زودتر نهایی می‌شد، مجموع نیروهای این دو شرکت‌ می‌توانست درآمد نرم‌افزاری بازی‌های مایکروسافت را بالاتر از سونی قرار دهد. اتفاقی که در طول تاریخ هیچ وقت رخ نداده و مثل همیشه درآمد ایکس باکس در نیمه اول سال ۲۰۲۳ پایین‌تر از شرکت‌های تنسنت، سونی و حتی اپل بوده است. 

مطلب پیشنهادی:مشکل مدل جدید پلی استیشن چیست؟مشکلات مدل جدید پلی استیشن ۵!
مشکل مدل جدید پلی استیشن چیست؟

در این رده بندی شرکت اکتیویژن در جایگاه هفتم قرار می‌گیرد و اگر این قرارداد یک سال زودتر نهایی می‌شد، مایکروسافت می‌توانست درآمدی بیشتری از سونی را تجربه کند و به رتبه دوم این لیست برسد. با وجود خرید اکتیویژن برای ایکس باکس، تنسنت همچنان بزرگ‌ترین شرکت فعال در صنعت ویدئو گیم است و این غول چینی تا مدت زمان زیادی جایگاه خودش را از دست نمی‌دهد. 

درآمد ایکس باکس

تنسنت استودیوهای زیادی در سراسر جهان دارد که Riot Games و TiMi دو تا از آن‌ها هستند. این شرکت فعالیت بسیار زیادی در بازار بازی‌های موبایلی دارد که به تنهایی ۴۹٪ از کل درآمد صنعت بازی‌های ویدئویی را تشکیل می‌دهد. بنابر گزارش NewZoo، تنسنت در نیمه اول سال ۲۰۲۳ بیش از ۱۵ میلیارد دلار درآمد داشته است. 

درآمد پلی استیشن در این زمان ۸.۰۸ میلیارد دلار بوده و این عدد برای ایکس باکس ۶ میلیارد دلار است. حالا اگر درآمد اکتیویژن را نیز به ایکس باکس اضافه کنیم، مجموع آن به ۱۰.۴ میلیارد دلار می‌رسد.

مطلب پیشنهادی:مقایسه ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اسکدوم کنسول را بخریم؟
مقایسه ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس


ده‌ تکنولوژی که آینده گیم رو تغییر میدن!

ایکس باکس برای اولین بار در تاریخ می‌تواند پلی استیشن را شکست دهد - شرکت آچومنت

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 29 views بار دسته بندی : اخبار و مقالات تاريخ : 20 نوامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.